Majs: godt du igen er kørende. Sikke da en masse bøvl i har fået ud af alt dette "vintershow". Håber alting løser sig i sidste ende.
Jeg tog lørdag eftermiddag en rask belutning om at prøve, at tage toget til København og besøge mine børn. Som sagt så gjort. Afgang mandag morgen(Tina 9:41. Vejret var igen usikkert og rejsen deraf forsinket) + at alle måtte af toget på hovedbanen i stedet for Nørreport, som jeg skulle have været til. Min datter hentede mig på banegården og så gik vi derfra til Nørrebro. Først forbi "Lagkagehuset" efter kage til teen. Så et par timers afslapning og derpå en lille tur i IKEA. Søn og svigerdatter kørte. Vi blev sat af ved husdøren og slappede den bare, liggende foran tv'et, samtidig med at snakken gik.
Jeg fik en rimelig nattesøvn, trods fremmed seng. Mens datteren var på arbejde gik jeg og hyggede mig. Om eftermiddagen(der blæste en rigtig kold vind) gik vi i raskt tempo en tur i Frederiksbergcentret, efter et par småting. Jeg er ikke den, der rigtig kan gå rundt og kigge på tingene. Det samme gjorde sig gældende i IKEA. Jeg bliver altid så utilpas af hele tiden, at skulle kigge til både højre og venstre, samt op og ned. Tilbage igen drev vi den af. Datteren lavede en rigtig lækker kartoffel/porre/suppe med bla. blomkål til aften. En rolig aften. Atter en rimelig søvn. Datteren havde lang dag. Så jeg så morgentv og OL. Her var diciplinen også isdans, hvad der jo nok er en af mine favoritter. Løste kryds og tværs/sudoku og læste lidt. Faldt indimellem i søvn. Sidst på eftermiddagen gik vi ned til søn og svigedatter(ca. 3km). De havde budt på aftensmad. Jeg var meget spændt på at se deres lejlighed. Siden vi var der sidst (i september), havde de fået køkkenet sat op(mangler stadig at få kraft ind) og bad/toilet lavet(knapt færdigt). De havde fået købt møbler og indrettet sig rigtig godt. Det var dejligt at se. Når man så tænker på, hvorledes der så ud i maj, da de købte andelsboligen, så er det jo nærmest utroligt, hvad de har fået ud af det. Min mand glæder sig også til at se resultatet. Det skal han i april, hvor vi skal have mine forældre med derover en weekend. Men med deres ene kogeplade og microovnen havde de fremtryllet et skønt måltid. Vi blev kørt hjem igen kl. 21:15. Nåede lige at komme i nattøjet, så vi kunne se dagens mand. Så var jeg ellers også bombet. Nok for meget. For jeg kunne ikke sove om natten.
Op og ned og med toget hjem. Undervejs (ca. Odense) ringede sønnen, at han havde fået sin mave ultralydscannet(gået med noget i maven ca.14 dage). Det tydede på noget med blindtarmen. Tænkte bare, jeg skal vel ikke af sted derover igen. Selvfølgelig skal jeg det, hvis han har brug for det. Indtil videre ikke. Afventer lige nu, at han ringer, efter at have snakket med sin egen læge. Han fik udleveret journalpapir og scanningsbilleder efter undersøgelsen. Der er åbenbart et stykke tarm på 8 cm. der ser sygt ud omkring blindtarmen. Hvad der så videre skal se, afventer vi nu. Jeg kan ikke lide det, når det er ens børn, der er noget galt med. Lad os håbe, det ikke er noget slemt.
Ellers blev det bare til driveri, da jeg kom hjem. En dejlig, men også anstrengende tur. Men, det kan lade sig gøre!!!! Manden havde sørget for, at der var rester til aften. Og tro mig. Jeg har sovet hele natten. Tror ikke en gang, at jeg har haft mig vendt. Men jeg var/er godt nok også færdig. Så i dag skal der kun en enkelt vask og noget aftensmad til.
Majbritt dejligt du har haft en god forholdsvis lang periode, hvor du har befundet dig på den gode side at fibben, det er dejligt der er sådanne perioder så kan vi bedre klare de dumme sider af fibben den du er i nu.
Håber ikke den varer længere end du kan klare uden at blive depri, vi savner dig jo for du har altid sådanne herlige indlæg, også dem fra dagligdagen holder jeg meget af.
Tag dig den tid du har brug for, men du må gerne bare lige en gang imellem fortælle hvor slemt du har det, så vi kan favne dig stort eller mindre. He he
majs det er rigtig trist og måske også dyrt for jer med jeres hus og fugt og utæt udestue det er synd for jer, og så er det så pokkers irriterende at det tærer så meget på kræfterne når man går og tænker på den slag, ved siden af kroppens ubehageligheder.
Det var da en dum situation den med bildøren, men godt din mand selv kørte til Ålborg og fik det ordnet.
Lenam sikke dog en skøn tur du gav dig selv derover til hovedstaden og fik besøgt dine børn, dejligt det kan lade sig gøre for dig.
Synes bestemt ikke der er noget at sige til du er udmattet nu, for du har da gået en masse ture og lange ture sammen med datteren, men det var sikkert hyggeligt, man kan faktisk få snakket en masse under en spadseretur.
Dejligt sønnen er kommet så langt med lejligheden, hvis han selv går og laver det må hænderne være skruet godt på ham.
Eller det kan jo også være svigerdatterens hænder der har den egenskab.
Dejligt for dine forældre at de også kan komme over og se hvordan børnebørnene bor.
Jeg vil i øvrigt anbefale at vi snart starter en ny hverdags tråd, plejer vi ikke at gøre det når vi har skrevet 10 sider, vi kunne måske passende skifte 1/3
Her hos os sker der det at vi begge har fået tilraget os en forkølelse, men det går nok over igen inden længe.
Det har været tøvejr i går og i dag regner det, og Bjarne er lige kommet ind med et billede som et taget i dag, juhuuuuu foråret ligger under sneen, som nu smelter.
I morgen har yngstepigen fødselsdag for familien og søndag for klassen så hun bliver rigtig fejret, omkring sin 8 års dag som er på søndag.
Kan i have en rigtig god tøvejrsdag mange hilsner fra Bodil
Bodil. Det er da rigtig skønne forårsbebudere der der er dukket frem. Der hvor mine erantis står, varer det nok lidt endnu. Det er nærmest der, det tykkeste snelag ligger. Men ellers tør det godt her lige nu. + 6,3 grader.
Jeg glæder mig også over, at du havde en god ferie med familien. Helt specielt må det have været, at kunne gå ude på Ringkøbing Fjord. Det er trods alt ikke noget, der sker hver vinter.
Jeg tror egentligt, der er flere indlæg jeg burde besvare, men orker det ganske enkelt ikke. Alligevel vil jeg lige for god ordens skyld, ønske "for mig glemte fødselarer" rigtig hjerteligt tillykke og velkommen til de nye, jeg ikke har fået sagt det til.
Har hørt fra sønnen. Måtte endnu en gang af sted til lægen. Denne kontaktede kirurgisk afd. et eller andet sted. Overlægen stod midt i en operation, så sønnike, skulle høre fra dem senere i dag. Så indtil videre venter vi. Men med de billeder han sendte hjem, så tror jeg ikke han slipper for en operation. Det ærgrer ham, for han stod og skulle af sted på skiferie i næste weekend. Men uanset hvad, kan det være risikabelt at tage i fjeldet i hans situation.
Nå, men nu vil jeg varme hele systemet op og tage en ordentlig slappper.
upsss det kunne daq godt være det ikke lige er en lille bagatel sønnen går rundt med, håber det er noget der kan fjernes og ikke noget der giver gener fremover for ham.
Det var vist den tykke tåge der slog mig ud i aftes, for i dag har jeg det igen normalt, skønt det regner. Men jeg har da fået lavet aftensmad og endda en champignongtærte til fryseren ( som jeg havde købt ind til i Struer) Jo, alt går fremad og her har min mand hørt lærken synge og i avisen har andre set stæren.
Og Bodl; dine smukke forårsblomster giver da virkelig bevis for at alt spirer, gror og er på vej til os *SS* Jo, jeg syntes også det er på tide med en ny tråd, her til marts, hvor vi jo også går ind i forårsmånederne! Vi du starte den Bodil? Det ville være flot om tråden startede med dine glade blomster.
Lenam; hvor var det frisk og knald godt gået, at tage sådan en hurtig beslutning, om en tur til dine børn i København! Og hvor har du holdt til mange strabasser. Især beundre jeg dig de lange gå- og indkøbsture. Men hvor er det dog skønt at du har haft så dejlige dage sammen med børnene og at du har haft mulighed for at følge lidt med i sønnens boligprojekt. Hvor er det godt at der syntes at være chek på din søns helbred. Jeg syntes det er flot at der sådan bliver ringet rundt. Det giver håb om både bedste og hurtigste hjælp.
Jeg har, i dag, set tv, om hvordan andre nu bliver ramt af vandskader og så kan jeg kun prise mig lykkelig for at vores skader, trods alt, holder sig i den milde ende. Det var virkelig barske billeder, hvor både indervægge og grundmurer var alvorlig ramt. Og "lykken står vel den kække bi": vi har ikke haft dryp fra loftet, siden vi fik sneen skrabet væk og opsat affugtere på loftet *SS* Også over udestuen løber alt vandet nu fint hen hvor det skal: gennem afløbsrørene!
Lige et lille pip her fra,Som sagt er jeg på sidelinjen i øjeblikket, følger med ,men har ikke den store overskud til at svare med på indlæggene lige nu.Så det må komme senere.
Fibben er godt nok strid iøjeblikket, skulle tro der er bly i arme og ben, (man ved jo aldrig.....) og så med trætheden også,er jeg godt nok sendt til tælling denne gang.
For lige at følge op på sønnike, så skal han til yderligere undersøgelse på tarmkirurgisk afd. tirsdag formiddag, hvis der ikke sker andet inden. Det er fint, det trods alt går så hurtigt, men der er tydeligvis også et eller andet.
Jeg mærker også nogle gevaldige dønninger efter min tur, men det var jo forudsigeligt. Så det er bestemt også bare driverliv her i weekenden. Manden er kørt til stumpemarked i Fredericia. Det er en af hans store hobbies. Jeg skal bare pleje mine orkideer og så mig selv og mig selv.(Ingen skrivefejl).
Majs: godt I er ved at få styr på vandet. Det er da også helt vildt, hvad man ser på tv. Jeg synes, det er forfærdeligt for de mange, der tror de har en forsikring til at dække og så kryber de igen udenom. Vi plejer at få kæmpe kaskader af tøvand ind i havestuen, men i hele denne sæson, er det kun blevet til en smule fygesne, der har fundet ind og er smeltet. Så mens sneen er smeltet af taget, er det foregået så stille og roligt, at tagrenden har kunnet følge med. Vandet kan løbe fra i bunden og ellers plejer det at tørre godt op om sommeren. Så her sker ingen skade. Havestuen er efterhånden 25 år, så vi er vandt til mosten.
Jonna: Knægten havde en god tur, men var godt træt, da vi endelig så ham igen.
Majs: Sikke dog en masse mas i for ud af denne vintre, først sneet inde mere eller mindre,for dernæst have vand inde døre.Men godt i erved at have styr på det.For det der er blevet vist i tv ser ikke for godt ud.
Lenam:Efter sådan en tur,er der ikke noget at sige til du vil pleje dig selv.Men skønt at i havde nogle hyggelige dage sammen,det er jo noget man har glæde af længe efter. Godt at sygehuset kan være hurtige når det skal være,jeg håber ikke det er noget alvorligt galt med ham.
Esbjergpigen:Kan godt forstå du nyder guldklumpen,og sikke nogle flotte billeder der er af hende.
Bodil: Billeder af forårs komme er bare så skønt at se, her kan vi begynde at se lidt græs men det er også det eneste inu.
Undskyld, jeg spøger men det sidste nye medlem Kim Hjorth, er han ikke medlem i forvejen?
fibben er en lille smule bedre i dag, men jeg er ikke i tvivl om hvor hvor sofaen er henne , da det er svært inu at være på benene længer tid af gangen.
Prøver dog at være igang så meget så muligt det lad sig gøre.
Jeg har været inde og tjekke den nye Kim med den tidligere, og de hedder det samme og bor begge i Kastrup og har fødselsdag den samme dag og født samme år, Så mon ikke vi skal regne med det er den samme. Kan se Kim har ændret profilbillede så der er måske sket et eller andet ved den proces. Det tage BP sig nok af tror i ikke.
Puha hvor sker der altså meget herinde når man ikke lige får skrevet et par dage. hehehe. Men tager det som gode tegn.
Bodil sikke nogle dejlige billeder af forår du har lagt ind. Det giver håb om at vi snart får lidt af den varme og sol vi sådan trænger til.
Majs håber alt går godt med optøning af alt den sne. Og at i snart kommer i vante gænge igen. Både så du får sovet og din mand får sovet. Godt i fik lavet jeres bil så i igen kan komme ud på ture.
Lenam sikke en tur du havde til KBH. Jeg blev helt forpustet bare af at læse om det. Håber alt går godt med din søn. Og håber at du får slappet af så du er frisk til den 23. hehehe.
Majbrit jeg håber at du har det bedre. At du får taget hensyn til dig selv så det ikke bliver værre. Synes det er fint du melder klart ud så vi ikke efterlyser dig.
Her går det stille og roligt. Må ærligt indrømme at det har taget meget hårde på mig at blive mormor. Så de sidste mange dage har stået på afslapning herhjemme. Min datter har så været forbi med Haley et par gange. Har bare nydt hende siddende stille på sofaen. Og været meget glad for at min hund ser ud til 100% og have accepteret hende.
Jeg fik så bestilt en vaskemaskine i Onsdags. Den kommer på Onsdag. Det er godt nok ved Leasy, men sikke en god service. Fik en masse gratis ting oveni. Og så bestilte jeg også en ny mobil. Men der kan jeg sparre en masse penge. Lige nu giver jeg kr. 200,00 i mdr for fri sms. Ved Leasy skal jeg af med kr. 19,00 for det samme. Så ejg tillod mig og købe min drømme mobil og være lidt god ved mig selv.
Så næste uge kommer min mor og hjælper med hovedrengøring i hele huset. Skal have vasket gardiner og hundetæpper. Det har jeg ikke fået gjort fordi det er så dyrt ovre i vaksehuset. Men nu skal det være. Så jeg har også forårs fornemmelser og får gjort forårsrengøring. Glæder mig til det er overstået og jeg kan nyde det.
Kan i alle have en rigtig god søndag hvor temp er over minus.