Fibro Netværk Danmark :: Forums :: Generel debat :: Diverse

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Gør noget for dig selv
Bestyrer: Bette Pjok, Flemming, Moderator
Ophavsmand Indlæg
Bodil
lør 06 feb 2010, 19:54

Registeret medlem #231
Oprettet: tor 20 nov 2008, 18:16

Gør noget for dig selv:::

Jeg faldt over disse gode råd af psykolog Anne Agerbo:
  • Tillad dig selv, i løbet af ugen og dagen, at lave aktiviteter, som du nyder. Alene fordi du nyder disse aktiviteter (sang, dans, tv, spille computer, male/tegne etc.).
  • Tillad dig selv, i løbet af dagen og ugen, både at være i aktivitet og hvile.
  • Tillad dig selv at tage hensyn til dine behov og fornemmelser (i starten kan det være meget svært at finde ud af, hvad ens behov egentlig er).
  • Tillad dig selv at have drømme og ønsker for fremtiden. Tillad dig at tro på, at du kan komme disse drømme og ønsker nærmere.
  • Tillad dig at bede om hjælp og vær samtidig villig til at tage ansvar for dit eget liv.

[ image disabled ]

(. ❤ ‿ ❤ . ) ♪ ♫ • * ° * • . ° ¸ ❤ ¸ ¸. • * ° * • ♫ ♪ (. ❤ ‿ ❤ . ) ❤ (. ❤ ‿ ❤ . ) ♪ ♫ • * ° * • . ° ¸ ❤ ¸ ¸. • * ° * • ♫ ♪ (. ❤ ‿ ❤ . )

Tilbage til toppen
majs
lør 06 feb 2010, 22:36

Registeret medlem #216
Oprettet: man 06 okt 2008, 22:01

Jeps, Bodil:

Alt starter med en drøm om ...
og intet er sket, på jord og i liv, uden en drøm om...
men mangt er gået fløjten fordi drømmen om ...
blev regnet for dumme drømmerier.      (selvdigtet d.d.)

Ja, for selv den mindste lille drøm kan give en glæde og man føler fremskridt ved oplevelsen og hver af disse er værd at samle på, for tilsammen viser de os nye veje og stor glæde, selv i de mindste ting.

Jeg læste engang en bog, som opfordrede til at man HVER DAG gjorde noget, bevidst, godt for sig selv. Dengang var det lidt svært at få øje på, uden mål og midler.

Senere fandt jeg det: om det så "bare" var i stilhed at lukke øjnene og forestille sig at en eller sig selv, strøg hånden trygt og kærligt op over sin ryg, nakke og til toppen af baghovedet. Så havde jeg gjort noget godt for mig selv og noget som gjorde mig godt.

Hi, ja, jeg tænker tilbage;
første gang jeg praktiserede dette, var mine børn 2-3 og 6 år og jeg sendte dem ud af badeværelset og VILLE have to minutter for mig selv, men jeg sad på dasset!
OHHH vee, hvilke reaktioner det medførte udenfor døren, men jeg nåede at puste rigtig godt ud og lige stryge mig selv op ad ryggen og kom frisk og levende ud igen, til stor glæde for ungerne!
Siden har der aldrig været problemer, når jeg lige skulle have to minutter for mig selv.
Men jeg tillod mig det!

Ja, vi er selv ansvarlig for at finde livskvalitet ud fra de ods som er os givet.

Så er der lige den der med at bede om hjælp i det nære confused.png, den har jeg endnu ikke helt styr på.
Men drømmen er der shy.png

I dag kærtegnede jeg nogle spraydåser, med lak og farve, som jeg længe har haft stående. Logik: Jeg kan ikke trykke længe nok / korekt på sprayknappen. Drømmen: At stå med mine tanker i hænderne. Resultat: Kendes endnu ikke, MEN DET KOMMER!

Kram og glædelig leg
fra
majs

[ image disabled ]

Enhver er unik i sit væsen
Tilbage til toppen
Esbjergpigen
søn 07 feb 2010, 18:21

Registeret medlem #35
Oprettet: fre 27 jul 2007, 21:21

Hej til jer begge.

Jo det kan vidst ikke siges bedre end det i begge siger. Det er meget vigtigt for os lige at tænke lidt på os selv. Det giver overskud til familie og venner. Noget jeg altid har brugt meget. Og jeg synes selv jeg er blevet bedre til og bede om hjælp. Men det kræver øvelse.

Knuz

Tænk positivt og smil til livet
Tilbage til toppen
majs
søn 07 feb 2010, 23:35

Registeret medlem #216
Oprettet: man 06 okt 2008, 22:01

Måske skal vi starte:

"Hvad har du gjort godt for dig selv i dag?"

I dag har jeg:
Nydt at finde en gammel sang frem som jeg har lavet og sunget den flere gange. Det gjorde mig glad.

[ image disabled ]

Enhver er unik i sit væsen
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF